Aankondiging Algemene Ledenvergadering 2A VVD Peelland, leden Gemeente Deurne

Naar aanleiding van de uitnodiging tot kandidaatstelling voor het lijsttrekkerschap heeft zich

één lid uit de gemeente Deurne aangemeld. Het betreft de heer Tom Oomen.  Het bestuur van VVD Peelland draagt de heer Oomen bij deze voor als zijn kandidaat voor het lijsttrekkerschap voor de VVD in de gemeente Deurne.

Toen Tom ruim vijf jaar geleden politiek actief werd had hij een duidelijk doel. Het liberaal geluid laten horen in Deurne: meer vrijheid voor onze inwoners, meer kansen, minder regels, de overheid als bedrijf en gewoon problemen praktisch aanpakken zoals de woningnood of drugs en -wapengebruik onder jongeren.

Tom begon als burgercommissielid. Nooit had hij toen kunnen bedenken dat hij krap twee jaar later niet alleen raadslid, maar zelfs fractievoorzitter zou worden. Daar is Tom ongelofelijk trots op. Net zo trots is Tom trouwens op onze vele betrokken leden, onze actieve fractie en onze wethouder.

Inmiddels zijn al flink wat doelen aangepakt. We bouwen veel woningen, investeerden flink in sportvelden, voorzieningen in dorpen en hebben geld geregeld voor het zwembad. Dat we dit voor elkaar kregen terwijl we in Deurne de lasten voor onze inwoners niet hebben laten groeien in tijden van grote financiële problemen is een prestatie van formaat. Maar het zijn zeker ook de kleinere dingen die laten zien hoeveel impact beslissingen van een gemeenteraad kunnen hebben voor inwoners. De dingen die je hoort als je bij iemand aan de keukentafel een kop koffie gaat drinken. Dit soort gesprekken drijft Tom!

Maar we zijn er nog niet. Deurne zou wat hem betreft een gemeente “nieuwe stijl” moeten zijn. Transparant, met heldere communicatie naar haar inwoners. Veel ruimte voor ondernemende mensen en waar het fijn wonen is. Scherp bestuurd door het college, maar even zo scherp gecontroleerd door de gemeenteraad en haar inwoners.

Tom wil de liberale invloed op de beslissingen in Deurne zo groot mogelijk maken. Daarom heeft hij zich verkiesbaar gesteld als lijsttrekker. Een grote VVD zorgt voor het beste beleid. Tom wil gaan voor de grootst mogelijke verkiezingsoverwinning! Hij rekent op jullie steun.

Tom Oomen heeft ons aangegeven vooral een teamspeler te willen zijn. Juist in samenwerking zit de sleutel tot een bijzonder succesvolle campagne met een prachtig resultaat voor VVD Deurne.

Zie verder het bijgevoegde CV van de heer Oomen.

Conform het reglement* kunnen andere leden uit de gemeente Deurne zich als tegenkandidaat voor het lijsttrekkerschap aanmelden, uiterlijk tot 23 augustus 2021 bij de secretaris van het bestuur via secretaris@peelland.vvd.nl

Voor plaats 2 en verder van de kandidatenlijst kunt u zich nog steeds officieel aanmelden.

De termijn hiervoor sluit uiterlijk Dinsdag 31 augustus 23:59 uur.

De aanmeldingsformulieren staan in mijnvvd of zijn verkrijgbaar bij de secretaris van VVD Peelland via secretaris@peelland.vvd.nl.

U ontvangt rond 25 augustus de agenda, de bekendmaking van een eventuele tegenkandidaat en de uitnodiging voor de vergadering op 10 september (ALV2A), waarop de benoeming van de lijstrekker het hoofdonderwerp is.

Deze vergadering zal fysieke plaatsvinden tenzij maatregelen dat verhinderen

In dat geval ontvangt u tijdig een Zoom uitnodiging van ons.

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van de VVD Lokaal Netwerk Peelland

Artikel 52: Lijsttrekker

52.1 Indien door de ledenvergadering in het kaderstellend advies is besloten de lijsttrekker afzonderlijk aan te wijzen, dient deze op ALV-2,

die uiterlijk op 1 november moet plaatsvinden, door de ledenvergadering benoemd te worden.

52.2 Het kandidaatstellend bestuur stelt de leden minimaal vier weken voor ALV-2 op de hoogte van de door het bestuur gestelde kandidaat

en vermeldt daarbij tevens de mogelijkheid tot het stellen van tegenkandidaten. De sluitingstermijn hiervoor ligt minimaal twee weken na de bekendmaking, doch uiterlijk twee weken voor ALV-2.

52.3 De afzonderlijke aanwijzing van een lijsttrekker is alleen mogelijk in een ledenvergadering waarvoor de oproeping ten minste twee weken

tevoren is verzonden onder vermelding van alle bij of door het bestuur geldig gestelde kandidaten met de informatie overeenkomstig het door

het hoofdbestuur ter beschikking te stellen kandidaatstellingsformulier en een gemotiveerde beoordeling van deze kandidaten.